أثر استخدام مدخل التحليل الأخلاقي في تنمية مهارات اتخاذ القرار والتحصيل الدراسي في مادة الأحياء لدى طالبات الصف الثاني عشر

المؤلفون

  • خالصة العلوية
  • عبد الله أمبوسعيدي

الكلمات المفتاحية:

مدخل التحليل الأخلاقي، مهارات اتخاذ القرار، التحصيل الدراسي، مادة الأحياء، الصف الثاني عشر

الملخص

This study aimed to investigate the effectiveness of using ethical analysis approach in the development of decision-making skills and academic achievement in biology subject, among grade twelve female students. The study sample consisted of (58) female students, grade twelve, in Dakhlia Governorate/ Sultanate of Oman. The sample was divided into two groups: Experimental group (29 students) and the control group (29 students). To achieve the aims of this study, the researchers prepared a teacher guide, based on using ethical analysis approach, as well as two tools: Decision-making skills in scientific issues test and academic achievement test. The reliability and validity of thegeneral decision-making skills as well as that of academic achievement test were verified. The results of the study showed statistically significant differences indecision-making skills as well as in academic achievement test,in favor of the experimental group

التنزيلات

منشور

2018-03-01

كيفية الاقتباس

العلوية خ., & أمبوسعيدي ع. ا. (2018). أثر استخدام مدخل التحليل الأخلاقي في تنمية مهارات اتخاذ القرار والتحصيل الدراسي في مادة الأحياء لدى طالبات الصف الثاني عشر. المجلة الأردنية في العلوم التربوية, 14(1), 71–83. استرجع في من https://jjes.yu.edu.jo/index.php/jjes/article/view/714

إصدار

القسم

Articles

الأعمال الأكثر قراءة لنفس المؤلف/المؤلفين